مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

تنیدگی دات آی آر

بازاریابی تک به تک

بازاریابی تک به تک

در ادامه pdf های بازاریابی مدرن، در این فایل به یکی از پیشرفته ترین روش های بازاریابی مدرن می پردازیم: بازاریابی تک به تک یا One to One Marketing

یکی از مهیج ترین ، جالب ترین و پیشرفته ترین موضوعاتی که در انواع و اقسام روش های بازاریابی با آن آشنا شدم همین متد بود. روشی از بازاریابی که نه در جستجوی مشتریان جدید بلکه در پی افزایش وفاداری و ماندگاری مشتریان قدیمی بود. البته با یک نکته خاص!

دانلود PDF بازاریابی تک به تک

بازاریابی تک به تک تلاش عجیب و مستمری است که میتواند در یک قسمت شرکت یا در همه بخش های آن اجرا شود. و البته توصیه نمی کند این تلاش نثار همه مشتریان شود! بلکه چشم طمع به مشتریان ارزشمندتر دارد. در اولین PDF بازاریابی مدرن، به آشنایی با اصول بازاریابی مدرن در مقابل بازاریابی ارتدکس، پرداختم و در مورد اینکه کدام مشتریان واقعا ارزشمند تر هستند و درباره مفهوم کلیدی CLTV در بازاریابی نکاتی نوشتم.

معمولا وقتی با حیرت درباره برخی رفتار ها و خدمات عجیب یک شرکت اروپایی،ژاپنی یا امریکایی برای مشتریان ویژه شان صحبت میکنیم داریم ناآگاهانه از بازاریابی تک به تک حرف میزنیم. اینکه چرا استفاده از گوگل برای ما اینقدر شیرین است، چرا Ferrari چهل نفر از متخصصانش را در یک اتاق برای مشاوره دادن به یک مشتری و بازطراحی یک خودرو گرد هم می آورد، چرا بیزینس مدل های مبتنی بر پیشنهاد و سفارشی سازی ایجاد شده اند و اینقدر موفق هستند، پاسخ همه این پرسش ها در فهم بازاریابی تک به تک نهفته است یعنی اوج توانمندی یک شرکت در انطباق با خواسته ها و نیاز های مشتریان.

این روش ، الزاما گامی بسیار بزرگ و مخصوص برند ها و شرکت های عظیم نیست. بسیاری از کسب و کار های کوچک و متوسط ، با محصولات صنعتی یا مصرفی پتانسیل اجرای آن و تقویت بازار با این روش را دارند. همچنین این روش میتواند بیزینس مدل جذابی برای ایده های استارتاپی باشد. شوکوبرند یکی از جالب ترین استارتاپ هایی است که در ایران با روشی نزدیک به این متد فعالیت می کند که آن را در این فایل بعنوان مثال بررسی و تحلیل کرده ام. همچنین با الهام از این روش، در مورد توسعه بازار در حوزه های B2B و B2C هم ایده هایی بیان کرده ام.

دانلود فایل PDF

برخی رفرنس های مورد اشاره در این فایل:

تفاوت میان شخصی سازی و سفارشی سازی

از تولید انبوه تا سفارشی سازی انبوه

پیشنهاد محصول : سایت متمم

Order fulfillment and terms of production assemble time

HBR.org: Is Your Company Ready for One-to-One Marketing?

Forbes.com: Extreme Personalization Is the New Personalization: How To Use AI To Personalize Consumer Engagement

برچسب ها:
۲ دیدگاه
  • پریزاد ۰۳:۲۱ ۱۳۹۸-۰۴-۰۷ پاسخ

    چقدر پی دی اف رو خوب درست کردید. کشش متن هم عالی بود. البته من احساس کردم یکجاهایی سریع می پریدید به مطلب یا بعد دیگر.
    ولی کلا از کتاب ها بهتر و روانتر نوشتید. و با مثالهای به روز تونستید موضوع بازاریابی تک به تک رو خیلی شفاف برسونید.
    من که بسیار آموختم
    دستمریزاد

  • مولا ۰۶:۴۵ ۱۳۹۸-۰۳-۰۳ پاسخ

    درود برشما آقای راد..بسیارمفیدبود

درج دیدگاه