مختار راد

مشاور بازاریابی در اهواز

تامین تیم فروش

مارکتینگ پلن

بازاریابی بین الملل

مختار راد

مشاور بازاریابی در اهواز

تامین تیم فروش

مارکتینگ پلن

بازاریابی بین الملل

تنیدگی دات آی آر

پیگیری مشتری

۱۳۹۸-۱۰-۲۸ بازاریابی
پیگیری مشتری

پیگیری مشتری قسمت مهمی از وظایف روزانه دوستانیه که به کار بازاریابی و فروش مشغول هستند. بخصوص وقتی پای کالای صنعتی یا کند فروش در میون باشه و خودبخود دوره خرید مجدد مشتری طولانی تره و باید به روش های مناسب، در این مدت طولانی، ارتباط با مشتری حفظ بشه.

در اجرای بازاریابی و فروش، گاهی « پیگیری مشتری » چالش بر انگیز میشه. چالش هم اینجاست که نمی دونیم به چه بهانه ای باید با مشتری تماس گرفت؟ این تماس باید در باره چی باشه که مشتری هم از تماس ما راضی باشه و بخوبی پاسخ ما رو بده و با ما علاقمندانه وارد دیالوگ بشه؟

پیدا کردن «بهانه مناسب» برای تماس گرفتن با مشتری، باید اینقدر هوشمندانه و مناسب باشه که مشتری رو خسته نکنه و بعد از هر بار تماس، هر دو طرف مکالمه با خودشون بگن چه تماس سودمندی بود! حتی خود بازاریاب هم اگر تماسش به خوبی و با یک فایده مشخص تمام نشه احساس خوبی نخواهد داشت چه برسه به مشتری!

بهانه های مناسب برای پیگیری مشتری ، یک ارتباط مفید و معنی دار می سازد. در بازاریابی و فروش تلفنی ، و در فروش کالای صنعتی و کند مصرف ، فروش خدمات مهندسی و آموزشی، و سایر زمینه هایی که حفظ ارتباط با مشتری کلید موفقیت بازاریابی هست، برگ برنده شما بهانه های شما است.

اگر در یافتن بهانه مناسب برای ارتباط با مشتری چالش دارید، و گاهی نمی دونید در زمانی که باید با مشتری تماس بگیرید، با چه حرف و بهانه ای می تونید گفتگو با مشتری رو آغاز کنید، این ویدئو رو ببینید. ممکنه بتونه کمکتون کنه.

بهانه های مناسب برای پیگیری مشتری ، یک ارتباط مفید و معنی دار می سازد. پیگیری مشتری در بازاریابی و فروش تلفنی ، فروش کالای صنعتی و کند مصرف همچنین خدمات مهندسی که دوره خرید مشتری طولانی است چالش بزرگتری است. نکته کوتاهی در این باره بشنوید…

برچسب ها:
۳ دیدگاه
  • حسابی ۱۵:۲۱ ۱۳۹۹-۰۱-۱۹ پاسخ

    تا اینجا سه مورد رو خوندم بازیابی سازمانی پیگیری مشتری و ارتباط یک پارچه واقعا عالی بود .به زبان ساده وروان برای من که تحصیلات دانشگاهی ندارم و تا دیپلم پیش رفتم
    دوساله اینترنت رو زیر رو کردم مگر مطلب خوبی در زمینه بازار یابی به زبان ساده پیدا کنم که تا امروز نشده بود دوم معرفی دکتر کیک بود برای مشاغل خانگی که در اقتصاد بسیار مهمه اما طبق معمول در ایران هیچ پشتیبانی علمی ندارند بر خلاف کشورهای پیشرفته جهان که بخشی از تولید ناخالص ملی اونها محسوب میشه.ممنون آقای مختاری گرامی

    • مختار راد ۰۲:۰۰ ۱۳۹۹-۰۱-۲۱ پاسخ

      این رو هم خدمتتون عرض کنم که خبرگی در بازاریابی و فروش، کمتر به تحصیلات دانشگاهی مربوطه و بیشتر به هوش هیجانی و قدرت تشخیص و مهارت های ارتباطی شما مرتبطه.
      حتی در مورد دانش بازاریابی، بازهم کسانی که چندسال بازاریابی رو تجربه نکرده باشند نمی تونند به اهمیت هر کدوم از موضوعات پی ببرند و حتی به خوبی درکش کنند.
      بنابراین شما نگران تحصیلاتتون نباشید.
      سواد ارتباطی در جامعه با تجربه و استقبال از آسیب پذیری و جرات شکست خوردن و نه شنیدن، بدست میاد.
      در کنارش مطالعاتتون رو ادامه بدید.
      در زمینه مهارت های ارتباطی،
      در زمینه تکنیک های مذاکره و فروش
      در زمینه های تاکتیک های بازاریابی
      بهتون قول می دم چند سال بعد متوجه می شید در مورد بازایابی، از درجه فوق لیسانس دانشگاهی هم بیشتر می دونید.

  • مختار راد ۰۱:۵۲ ۱۳۹۹-۰۱-۲۱ پاسخ

    باعث افتخاره که مورد محبت و اظهار لطف شما قرار گرفتم. امیدوارم در هر کدوم از مسائلی که درزمنیه بازاریابی باهاش مواجه می شوید بتونید برای من کامنت بنویسید تا من به این بهانه محتوای مفید و جدیدی تولید کنم. این هم کمک شما به من خواهد بود.
    ضمنا بنده “راد ” هستم. مختار اسم کوچیکمه!

درج دیدگاه