مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

تنیدگی دات آی آر

بهانه های اثربخش در پیگیری مشتری

۱۳۹۸-۱۰-۲۸ بازاریابی
بهانه های اثربخش در پیگیری مشتری

پیگیری مشتری قسمت مهمی از وظایف روزانه دوستانیه که به کار بازاریابی و فروش مشغول هستند. بخصوص وقتی پای کالای صنعتی یا کند فروش در میون باشه و خودبخود دوره خرید مجدد مشتری طولانی تره و باید به روش های مناسب، در این مدت طولانی، ارتباط با مشتری حفظ بشه.

در اجرای بازاریابی و فروش، گاهی « پیگیری مشتری » چالش بر انگیز میشه. چالش هم اینجاست که نمی دونیم به چه بهانه ای باید با مشتری تماس گرفت؟ این تماس باید در باره چی باشه که مشتری هم از تماس ما راضی باشه و بخوبی پاسخ ما رو بده و با ما علاقمندانه وارد دیالوگ بشه؟

پیدا کردن «بهانه مناسب» برای تماس گرفتن با مشتری، باید اینقدر هوشمندانه و مناسب باشه که مشتری رو خسته نکنه و بعد از هر بار تماس، هر دو طرف مکالمه با خودشون بگن چه تماس سودمندی بود! حتی خود بازاریاب هم اگر تماسش به خوبی و با یک فایده مشخص تمام نشه احساس خوبی نخواهد داشت چه برسه به مشتری!

بهانه های مناسب برای پیگیری مشتری ، یک ارتباط مفید و معنی دار می سازد. در بازاریابی و فروش تلفنی ، و در فروش کالای صنعتی و کند مصرف ، فروش خدمات مهندسی و آموزشی، و سایر زمینه هایی که حفظ ارتباط با مشتری کلید موفقیت بازاریابی هست، برگ برنده شما بهانه های شما است.

اگر در یافتن بهانه مناسب برای ارتباط با مشتری چالش دارید، و گاهی نمی دونید در زمانی که باید با مشتری تماس بگیرید، با چه حرف و بهانه ای می تونید گفتگو با مشتری رو آغاز کنید، این ویدئو رو ببینید. ممکنه بتونه در پیگیری مشتری کمکتون کنه.

بهانه های مناسب برای پیگیری مشتری ، یک ارتباط مفید و معنی دار می سازد. پیگیری مشتری در بازاریابی و فروش تلفنی ، فروش کالای صنعتی و کند مصرف همچنین خدمات مهندسی که دوره خرید مشتری طولانی است چالش بزرگتری است. در این ویدئو، نکته کوتاه اما کلیدی در پیگیری مشتری بصورت اثربخش خواهید شنید…

برای دانلود می توانید به کانال آپارات من مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

بازخوردهای مشتری و توسعه کسب و کار

پنج مورد از مهمترین تاکتیک های ایجاد وفاداری مشتری

نکاتی درباره بازاریابی در سازمان های بزرگ دولتی ایران و مذاکره سازمانی

برچسب ها:
۸ دیدگاه
  • علیرضا اسحاقی ۰۲:۵۹ ۱۳۹۹-۱۱-۲۴ پاسخ

    سلام
    روز خوش
    آیا شما در زمینه وفادار سازی مشتریان بوسیله ارتباطات شخصی نظر یا پیشنهادی دارید؟
    از این جهت پرسیدم که در بازاریابی خیلی تاکید بر حفظ ارتباط صمیمی با مشنتری می شود. این آیا به معنی وفادار سازی شخصی مشتری نیست؟
    با تشکر,

    علیرضا اسحاقی

  • آرمان ناصرپناه ۰۶:۰۴ ۱۳۹۹-۱۰-۲۶ پاسخ

    سلام. خوب بود. ذهنم برای ارتباط مجددد با مشتری باز شد. خیلی بهانه های جذابی به ذهنم رسید. جرقه خوبی بود ویدئوی شما

  • برازنده ۱۸:۴۱ ۱۳۹۹-۰۹-۲۷ پاسخ

    دوست فرهیخته و گرامی ام روزت بخیر

    متوجه نکات جالبی در گفتار شما شدم به همین علت خواستم نکاتی بر آن بیافزایم
    امید است که به من اجازه دهید

    این روز ها سر مدیران شلوغ است. حتی بسیارند مدیرانی که سرشان خلوت تر شده است اما دغدغه های فکری بیشتر شده اند! پس فراغت برای گپ زدن با بازاریاب های گرامی و پرتلاش را ندارند و چه بسا اعصاب آن را نداشته باشند.
    Iیک راهکار برای گپ زدن با این مدیران، منافع است! بله واکاوی منافع محصول برای برون رفت از وضعیت فعلی. و همفکری کردن در بابا آن. نه فقط اصرار بر فروش.
    این یک رمز است که اگر یک بازاریاب بخوبی آن را فراب گیرد و دید بلند ودت داشته باشد و صرفا بر ارتباط منجر به فروش تکیه نکند و به سمت ارتباط منجر به مشاوره و مشورت برود، می تواند در بلند مدت نتایج بزرگی بدست بیاورد.

    چیز دیگری که در ذهن دارم ، اهمیت داکیومنت سازی است. بسیاری از بازایابان گرامی بسیار شیرین بیانی می کنند اما در انتها چیزی جز یکسری مطالب مختصر برای مشتری نمی فرستند. اتفاقا خیلی جالب است اگر یک بازاریاب یک کاتالوگ جذاب انگلیسی وس وال برانگیز بفرستد و دفعه بعد موضوع گپ و گفت، نکات جالب ایت کاتالوگ باشد که به احتمال زیاد مشتری قادر به درک آنها نبوده است. این برای مشتری جذاب است چرا که بعد خود می تواند در این باره با همکاران گفتگو کند.

    نکته نهایی اینکه به فکر امنیت شخصیت نباشید.
    منظورم اینست که از جواب ندادن تلفنتان نترسید و سعی کنید با هر بهانه کوچک اما درستی که شده یک تماس مختصر ولی مفید داشته باشید. به نحوی که مشتری نیز پس از اتمام تلفن حس کند او هم از این تلفن و مکالمه سود برده است و برایش گفتگو با شما مفید بوده است.
    متشکرم که رخصت کوتاهی به بنده دادید.

  • سمانه ۰۷:۲۳ ۱۳۹۹-۰۹-۱۰ پاسخ

    خوب بود. باز هم بهتر از توصیه های غیر کاربردی سرتاسر اینترنت بود. یادمه یکبار از خودتون شنیدم که لم ها و نکات کاربردی مارکتینگ رو توی اینترنت نمیشه پیدا کرد. اینجا شد مثال نقض حرف خودتون آقای راد !!! 🙂

  • الهه کلهر ۱۰:۱۶ ۱۳۹۹-۰۷-۰۷ پاسخ

    وبسایت ساده و سر راستی دارید.
    سلام.
    اتفاقا یکی از مشکلات من در بازاریابی همینه که گاهی می مونم که چرا و به چه بهانه ای باید سر حرف رو با مشتری آغاز کنم.
    ویدئوی خوبی بود. و ایده های خوبی بهم داد. اما حتما قبول دارید که خیلی بهتر از این ها میشه روی ارتباط دائمی با مشتری کار کرد؟ اصلا من از اینکه تمام بار ارتباط با مشتری رو میندازند روی دوش بازاریاب تلفنی کمی دلخورم. فکر می کنم استفاده از سامانه پیام و ایمیل هم میتونه مثمر ثمر باشه.
    تا تماس های منظم و تقویمی.

  • مختار راد ۰۱:۵۲ ۱۳۹۹-۰۱-۲۱ پاسخ

    باعث افتخاره که مورد محبت و اظهار لطف شما قرار گرفتم. امیدوارم در هر کدوم از مسائلی که درزمنیه بازاریابی باهاش مواجه می شوید بتونید برای من کامنت بنویسید تا من به این بهانه محتوای مفید و جدیدی تولید کنم. این هم کمک شما به من خواهد بود.
    ضمنا بنده “راد ” هستم. مختار اسم کوچیکمه!

  • حسابی ۱۵:۲۱ ۱۳۹۹-۰۱-۱۹ پاسخ

    تا اینجا سه مورد رو خوندم بازیابی سازمانی پیگیری مشتری و ارتباط یک پارچه واقعا عالی بود .به زبان ساده وروان برای من که تحصیلات دانشگاهی ندارم و تا دیپلم پیش رفتم
    دوساله اینترنت رو زیر رو کردم مگر مطلب خوبی در زمینه بازار یابی به زبان ساده پیدا کنم که تا امروز نشده بود دوم معرفی دکتر کیک بود برای مشاغل خانگی که در اقتصاد بسیار مهمه اما طبق معمول در ایران هیچ پشتیبانی علمی ندارند بر خلاف کشورهای پیشرفته جهان که بخشی از تولید ناخالص ملی اونها محسوب میشه.ممنون آقای مختاری گرامی

    • مختار راد ۰۲:۰۰ ۱۳۹۹-۰۱-۲۱ پاسخ

      این رو هم خدمتتون عرض کنم که خبرگی در بازاریابی و فروش، کمتر به تحصیلات دانشگاهی مربوطه و بیشتر به هوش هیجانی و قدرت تشخیص و مهارت های ارتباطی شما مرتبطه.
      حتی در مورد دانش بازاریابی، بازهم کسانی که چندسال بازاریابی رو تجربه نکرده باشند نمی تونند به اهمیت هر کدوم از موضوعات پی ببرند و حتی به خوبی درکش کنند.
      بنابراین شما نگران تحصیلاتتون نباشید.
      سواد ارتباطی در جامعه با تجربه و استقبال از آسیب پذیری و جرات شکست خوردن و نه شنیدن، بدست میاد.
      در کنارش مطالعاتتون رو ادامه بدید.
      در زمینه مهارت های ارتباطی،
      در زمینه تکنیک های مذاکره و فروش
      در زمینه های تاکتیک های بازاریابی
      بهتون قول می دم چند سال بعد متوجه می شید در مورد بازایابی، از درجه فوق لیسانس دانشگاهی هم بیشتر می دونید.

درج دیدگاه