مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

تیم فروش حرفه ای در اهواز

آیا به تیم فروش حرفه ای در اهواز نیاز دارید؟

آیا به تیمی نیاز دارید که بتواند بازاریابی محصولات شما را بدست بگیرد؟

تیمی متشکل از نیرو های کارآزموده ، پرتوان و ماهر

مدیریت شده توسط برترین مشاور اجرایی بازاریابی صنعتی در استان خوزستان

تیم فروش حرفه ای در اهواز

 

بله، ما اینجا هستیم تا ماموریت بازاریابی و فروش کالای شما را به عهده بگیریم.

” چون به تقسیم کار اعتقاد داریم ”

ما:

دانش بازاریابی تجربه فروش تبحر مدیریت تیم
شناخت خوب از
صنعت

داریم

 

اگر شما در تامین، اصول لازم را پیاده کنید، و بستر های لازم را مهیا کنید،

ما هم در فعالیت های بازاریابی، نتیجه ممتاز و فروش پرقدرتی به نمایش می گذاریم.

 

فقط چند گام تا شروع همکاری:

۱- مطالعه شرایط اولیه تامین کنندگان

۲- تماس با من و آشنایی اولیه

۳- تکمیل فرم درخواست همکاری

۴- برگزاری یک دیدار صمیمانه

 


اولین اقدام برای شروع همکاری :

مطالعه شرایط اولیه تامین کنندگان


 

ο کمی درباره تیم سازی صحبت کنیم …

حدود ۸ سال مدیریت فروش در شرایط سخت صنعت، و تلاش برای حفظ و توسعه بازار، و ۳ سال فعالیت مشاوره ای و کمک به کسب وکار های مختلف برای تشکیل تیم فروش حرفه ای در اهواز ، برای من آموخته هایی داشت؛ دوست دارم کمی درباره تجربیاتم بدانید.

ο پادکست: چالش های تشکیل تیم فروش حرفه ای در اهواز

 

ο چالش ها و مشکلات کسب و کار ها برای تشکیل تیم فروش و بازاریابی :

چالش های شما را در تشکیل تیم فروش میدانم. چرا که حدود سه سال در اهواز برای تشکیل تیم فروش در شرکت های صنعتی بعنوان مشاور، فعالیت کردم. اگر دوست داشته باشید بدانید که راهکار چالش های ایجاد تیم بازاریابی چیستند، این مختصر تجربیات من را بخوانید.

ο اولین مشکل، یافتن نیروی فروش مناسب در اهواز است؛

یکی از دغدغه های همیشگی در تشکیل تیم فروش حرفه ای در اهواز ، کمبود نیروی انسانی آموزش دیده بوده است. پس اگر قرار باشد:

  • تیمی از افرادی بسازیم که فن بیان، پتانسیل فروش و تعهد بالا داشته باشند؛
  • پرتوان و پر تلاش و هدفمند باشند
  • و برای رسیدن به درآمد شخصی خوب، آورده خوبی برای کسب و کار ما ایجاد کنند؛

ما هم باید زمینه هایی بسازیم که در آن جذب نیروی خوب راحت تر باشد. اما اشتباه نکنید، الزاما همه این زمینه ها مالی نیستند!

با خلاصه کردن ابعاد مساله استخدام نیروی فروش به مسایل مالی، مطمئنا موفق به استخدام افراد کاربلد و حرفه ای نمی شویم. این را بسیاری از کارفرما هاو مشاوران کسب و کار، قبل از من تجربه کرده اند. وقتی به خودمان می گوییم: ” نیرو چیزی غیر از پول نمی خواهد” ، به اشتباه افرادی را جذب میکنیم که فقط پول برایشان مهم است. اما من به شما می گویم برای یک بازاریاب خوب ، غیر از پول، چیز های دیگری هم مهم هستند که باید آنها را بدانید.

بخاطر همین هم طی سه سال گذشته ، همه ابعاد فراموش شده نیروی انسانی در کسب و کار های خصوصی را بررسی کرده ام و توانسته ام خلاهای زیادی در این مورد پیدا کنم که با همراهی کارفرما ها و رفع آنها توانسته ایم مشکلات استخدام تیم فروش را تا حد مطلوبی حل کنیم.

ο اولین فاکتور مهم در تشکیل تیم فروش حرفه ای ،داشتن برنامه ریزی و استراتژی فروش و بازاریابی است.

تیم خوب، برنامه خوب میخواهد. اگر بهترین افراد را دور خودمان جمع کنیم اما برنامه و راهکار مناسب به آنها ندهیم، آنطور که باید کارها پیش نمی رود. و نرخ ریزش نیرو هم بیشتر می شود. یکی از بزرگترین نقاط ضعف کسب و کارهایی که به شکل سنتی پیش می روند، همین است. یکی از مهمترین خدمات من هم اینست که برنامه بازاریابی و استراتژی تدوین کنم. برنامه بازاریابی را بر اساس محصول و بازار هدف می بندیم. همچنین بر اساس نقاط ضعف و قوت بیزینس و بررسی رقبای آن، استراتژی را تعیین می کنیم.

ο تارگت و هدف فروش داشتن ، الزامیست

کار فروش بدون تارگت نمی شود. هدف گذاری هم برای بهبود تلاش های تیم فروش و هم برای مدیریت کسب و کار، لازم است. چرا؟ توضیح میدهم:

  • وقتی یک نیرو هدف های بالاتری از ماه گذشته اش داشته باشد، و مجبور باشد نتایج بهتری از تایم و تلاش خود بدست بیاورد، سعی می کند نقاط ضعف خود را بپذیرد و از آموزش هایش برای ارتقا توانمندی خود استفاده کند. سخت تر تلاش میکند و کمتر ناامید می شود.
  • اما تارگت برای خود کسب و کار هم لازم است. در واقع هدف فروش یک شاخص است که به مدیر یک کسب و کار یادآوری میکند طی یک مدت، پیشرفت قابل قبولی در رشد فروش ایجاد کرده ایم و وقت آن رسیده تیم را گسترش دهیم یا به ابعاد دیگری بپردازیم. و برعکس اگر رشد را نامناسب ارزیابی کنیم، روی روند فروش و بازاریابی متمرکز شویم و نقاط شعقف را پوشش دهیم.

من به شما تضمین می دهم که اگر چهار بعد از کسب و کارتان را به شیوه ای که مختص شما طراحی میکنم، جلو ببریم، صدر در صد به تارگت هایمان خواهیم رسید:

  • اول از همه: اجرای قوی برنامه بازاریابی
  • دوم: سامان دادن به بازاریابی داخلی و فرایند های داخلی
  • سوم: مهندسی سبد محصول
  • و چهارم: متعهد ماندن به استراتژی

ο برای ساختن یک تیم فروش حرفه ای ، نقش شما بعنوان مدیر کسب و کار فراموش نشود!

  • بیلان مالی منظم و ساختار مالی شفاف

منضبط بودن از نظر مالی برای آنالیز فروش لازم است. کارفرما باید آمار فروش سالیانه و فصلی را محاسبه و نمودار هزینه/فایده فعالیت های فروش و بازاریابی را استخراج کند. برای برنامه ریزی فروش لازم است بتوانیم شیب فروش را در فصل های پیش رو پیش بینی کنیم.

  • شناخت عمیق از تجارتی که میخواهید انجام دهید

همچنین باید ضعف های سیستم کاری خود را تا حد خوبی بدانید و برای رفع و بهبود آنها حاضر باشید در طول دوره همکاری، تلاش کنید. تسلط به محصول نیز شاید یک قاعده بدیهی باشد ، اما گاها با کسب و کارهایی مواجه شده ام که مدیران انها از چیستی و دانش محصول چندان سر رشته ای نداشتند یا نسبت به آن کار عشقی نداشتند. بخاطر همین هم ارتقا فروش برای انها خیلی مستهلک کننده بوده است.

  • خدمات پس از فروش

یک نکته را همین الان از من بشنوید: امروز، کیفیت و قیمت بدیهی ترین مزیت ها هستند. در برخی بازار ها هنوز روی کیفیت و قیمت رقابت هست. اما در برخی بازار ها و برای برخی محصولات ، کیفیت و قیمت دیگر نه مزیت بلکه ویژگی های بدیهی محصول هستند. کیفیت خدمات ، تجربه حسی و طراحی حسی محصول ، مشتری مداری ، صداقت ، انجام دست و On-time تعهدات نسبت به مشتری، مزیت هایی هستد که رقابت روی آنها جریان دارد.

بنابراین خیلی مهم است که سعی کنید به نظرات مشتری احترام بگذارید و سعی در جلب رضایت و تامین منافع مشتریان داشته باشید. به کیفیت و اصالت محصول معتقد باشید و باور داشته باشید آن چیزی که شما را در بازار ماندگار میکند، مزیت هایی هستند که برای مشتری مهم باشند.

  • باور به استراتژی و برنامه ریزی

یکی از پرتکرار ترین اشتباهاتی که من در اهواز مشاهده کرده ام، اینست که کارفرمایان فکر می کنند فقط قدرت و مهارت نیروی فروش است که فروش را ایجاد می کند. در حالیکه برنامه درست و صحیح بازاریابی را هم باید در موفقیت فروش موثر بدانید، و حاضر باشید تا برای رسیدن به تارگت فروش و به نمایش گذاشتن یک رقابت پر قدرت، یک برنامه اجرایی را پیاده کنید و به استراتژی وفادار بمانید.

  • شما باید برای تیم فروش ، الگو باشید؛

لازمه که چالش های بازار خودتان را بدانید. ویژگی ها ، مزیت ها و معایب محصول خود را بخوبی بشناسید و اگر تیم فروش حرفه ای می خواهید، حاضر باشید هر چندبار که لازم است دانش فنی و تخصصی محصولات را به تیم فروش آموزش دهید. اعضای تیم فروش باید رفتار مدیر با مشتری و با پرسنل را سرمشق قرار دهند و با دیدن آن انرژی و حس جنگندگی بگیرند.

  • و در آخر، شما هم باید آموزش ببینید و آنها را به کار ببرید.

به کار بردن آموزش هایی که در زمینه مدیریت منابع انسانی به شما ارائه می دهیم. آموزش هایی که مطابق متد روز مدیریتی هستند و در افزایش بهره وری ، موفقیت و رضایت نیروی فروش، کارآمد تر از تجربیات شخصی هستند.

اگر به دیدگاه من نسبت به نیروی فروش علاقه مند هستید، و برای ایجاد تیم فروش حرفه ای در اهواز، شرایط کسب و کارتان را آماده می بینید، با من، تماس بگیرید.