مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

مختار راد

مشاوره بازاریابی B2B در اهواز

مشاوره مدیریت استراتژیک صنعت پخش

تحقیقات بازار و تدوین مارکتینگ پلن

تیمسازی و طراحی سیستم فروش

تنیدگی دات آی آر

صادرات به قطر

صادرات به قطر

نشریه اکونومیست در اکتبر ۲۰۱۷ مقاله ای منتشر کرد که در آن نوشته بود اگر عربستان و امارات صادرات به قطر نداشته باشند، ایران خواهد داشت!

اما امروز (فروردین ۹۹) پس از دقیقا دو سال و نیم از چنین تحلیل هایی و حتی با وجود بهبود نیافتن روابط قطر با عربستان و امارات، و بسته بودن یا پرچالش بودن راه تبادل زمینی برای این کشور با همسایگانش، پیشرفت کمی در بهبود مبادلات بازرگانی ایران و قطر و صادرات به قطر می بینیم. بنظر من علت این مساله، بازاریابی بی رمق شرکت های ایرانی و مشکلات ارزی ، سیاسی و بین المللی است.

این در حالی است که کشور ترکیه از خاک ایران به عنوان مسیر ترانزیت استفاده می کنند تا کالاهای خود را به قطر برسانند (کریدور ترانزیتی ترکیه-ایران-قطر) و توانسته تا کنون سهم بازار خوبی را در قطر تصاحب کند.

نه فقط ترکیه بلکه کشورهای دیگری نظیر کویت ، هند ، چین و حتی عمان هم در زمینه حضور در بازار قطر، از ایران جلوتر هستند.

مزیت رقابتی ایران در صادرات به قطر هم وسعت و تنوع دارایی های طبیعی و صنایع و محصولات کارخانه ای است و هم فاصله بسیار نزدیک تا قطر.

قطر، حالا استانداردهای اروپایی را در مورد مواد غذایی ، مصالح ساختمانی و بسیاری از کالاهای دیگر وضع کرده است. بنابراین قطعاً با رعایت استانداردهای کالایی و کیفیتی مورد نظر و پرداختن به بازاریابی بین الملل فراتر از آنچه صرفا در اتاق‌های بازرگانی اتفاق می‌افتد،(به این معنی که هر بنگاه، راسا برای بازاریابی در قطر سرمایه گذاری کند، یا به شرکت های مدیریت صادرات اعتماد کند) می توانیم سهمی در صادرات به قطر داشته باشیم.

ο مشکلات صادرات به قطر چیست؟

البته در کنار این همه مزیت، مشکلاتی هم در زمینه مبادله های تجاری بین ایران و قطر وجود دارد. یکی از مهمترین چالش ها نحوه تبادل ارزی است. در گذشته، تبادل و تسویه ارزی توسط دو صرافی بزرگ در دبی بین ایران و قطر اتفاق می‌افتاد. اما اکنون این امکان وجود ندارد. به علاوه شعبه بانک صادرات در قطر نیز توان مبادله‌ی کافی ارز را ندارد. به طوری که هم اکنون در حد یک یا دو میلیون تومان روزانه قادر به تسویه خواهد بود.

از طرفی انزوای بین المللی و پروتکل های FATF ، باعث شده تبادل مالی با شرکت ها و بانک های بین المللی خیلی محدود باشد. چنانکه بسیاری از بانک های خارجی به ایرانیان خدمات نمی دهند.

از طرفی سیاست های دولت نیز عموما مشکل زا بوده اند. مثلا اوایل اوج گرفتن مساله ارزی در سال ۹۶ و ۹۷ ، برای کاهش مشکلات ارزی کشور، دولت صادر کننده را ملزم به بازپرداخت ۹۵% از ارز دریافتی حاصل از صادرات به سامانه نیما کرد. در حالی که در یک صادرات موفق، ممکن است هزینه های بازاریابی و فورواردینگ، مجموعا بیش از ۵ درصد حجم دلاری محموله صادراتی را شامل شود. البته بعد ها تعدیل شد به ۷۰ درصد و ۴۰ درصد. لکن این فقط قسمت کوچکی از مشکلات است.

راهکار های دولت نیز برای برون رفت از این مساله تا کنون به قدر کافی کارآمد نبوده اند. بازار متشکل ارزی(که در نهایت تشکیل نشد) ، سامانه سنا (که فعالیت نا موفقی داشت و منحل شد) ، پیشنهاد وارد کردن چمدانی اسکناس از طریق فرودگاه ها ، هیچ کدام به قدر کافی موثر نبوده اند.

البته بحثم تنظیم بازار و مقررات پولی نیست، چون از نظر من هم وجود نهاد های بازارساز و نظارت بر آنها در زمینه انضباط ارزی برای کشور لازم بود. اما برای کمک به صادرات هنوز قدم خاصی برداشته نشده است. در عوض دولت هر روز بیشتر برای بازگشت ارز صادراتی به صاحبان کالا فشار وارد می کند.

بنابراین صادرکنندگان به قطر باید برای این مسئله راه‌حلی جستجو کنند. یکی از راهکار های دولت ، صادرات در قبال واردات بوده است. موفقیت این راهکار ، تا حد زیادی به خود فعالان اقتصادی بستگی دارد. در واقع بار مشکلات ارزی به طور کامل روی دوش صادرکنندگان و وارد کنندگان افتاده است.

هزینه ترانزیت کالا به قطر به شدت به خاطر بعد مسافت کم دریایی نسبت به دیگر کشورها کمتر است، لکن کشتی های کمی هستند که حاضر باشند در بندر حماد قطر پهلو بگیرند. علت این امر هم حجم پایین ترانزیت بین ایران و قطر است. البته بارج ها در بنادر محلی بوشهر، روزانه این کار را انجام می دهند.

یکی دیگر از مشکلات ، بحث اعتبار سازی و Verify شدن برای مشتری خارجی است. از زمانی که ا ایرانیان دیگر دسترسی به LC نداریم، اعتماد طرفین به یکدیگر سخت تر شده است. تجارب نا خوشایندی هم اتفاق افتاده است. یکی از مواردی که صادرات با به شدت تخصصی می کند، همین است. و این چیزی نیست که همیشه کارگزار بتواند برای صاحب کالا حل کند. بنابراین کسی که می خواهد در صادرات پا بگذارد باید قایل باشد که مسیر اعتماد سازی و مسیر حقوقی لازم را نیز طی کند. از

از دیگر مشکلات صادرات ، حمایت نکردن کالا توسط بازرگان و صاحب کالا در کشور مقصد است. که درباره آن در نوشته دیگری به طرح مساله پرداخته ام.

 

ο اما راهکار صادرات به قطر چیست؟

همانطور که گفتم بار همه مشکلات بر دوش فعال اقتصادی است. لکن برای همه این مشکلات راهکار هایی هست. بسیاری از شرکت ها از طریق همین راهکار ها هنوز ارتباطات تجاریشان را در سطح قابل قبولی حفظ کرده اند. چه برای مسائل ارزی و چه برای مسائل ترانزیتی. لکن کم لطفی است اگر مساله ضعیف بودن صادرات ایران را کلا بر دوش مشکلات بین المللی بیاندازیم. در بحث صادرات، یک نقطه خلا وجود دارد، آن هم توان پایین بازاریابی شرکت های ایرانی است.

شخصا فکر نمی کنم بدون هزینه کردن برای نفوذ به بازار قطر یا هر بازار خارجی دیگری، موفق به فروش صادراتی شد. لکن اغلب فعالان و شرکت های محترمی که با آنها جلسه داشته ام، در فکر فروش های آنی و واسطه گری بوده اند. هر چند این روش در ده و بیست سال گذشته پاسخ می داد، امروز دیگر این کار ممکن نیست.

در حالیکه میزان موفقیت این روش به صفر نزدیک می شود و حتی فعالان اتاق های بازرگانی نیز کمتر توانسته اند در زمینه واسطه گری و ارتباط بین بازرگانان ایرانی و قطری موفق عمل کنند، بسیاری از بنگاه های اقتصادی معروف هم در فکر پیدا کردن واسطه و خریدار بدون حضور در رقابت بین المللی ، تقلای بیهوده می کنند.

بازار بین الملل در کشور های حوزه خلیج فارس به شدت رقابتی شده است و دیسیپلین تجاری بالایی در آن رعایت می شود. از طرفی ارتباط با شرکت های خارجی، تلاش مستمری می طلبد. به همین علت افرادی که تا کنون برای فروش های بین المللی واسطه گری می کرده اند، موفقیتشان به شدت کاهش یافته است. بنابراین چشم داشتن به فروش خارجی توسط آنها بی فایده است.

ازین پس اگر بنگاه ها و فعالان اقتصادی میخواهند بتوانند محصولات و خدماتشان را صادر کنند، تنها راه اینست که بپذیرند در بازاریابی بین الملل، سرمایه‌گذاری داشته باشند. به این معنی که درست مثل یک بازار داخلی، برای بازاریابی خارجی هم برنامه و فرایند چیده بشود.

فقط در اینصورت است که خواهیم توانست از ظرفیت برنامه های توسعه ای عظیم قطر و حجم بسیار بالای مصرف فعلی آن و هاب شدن آن در منطقه، در زمینه های مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی، خدمات مهندسی، و …  سهمی بگیریم.

 


ο همکاری در صادرات به قطر :

برای همکاری در زمینه بازاریابی بین الملل و صادرات به قطر، باید در ابتدا با انواع روش های همکاری در صادرات آشنا بشوید. سپس روشی را که همخوان با شرایط شما باشد، انتخاب کنید.

بنابراین توصیه می کنم این نوشته را به دقت بخوانید: انتخاب روش صادرات و نحوه همکاری صادراتی در همین نوشته با روش کاری بنده در زمینه مشتری یابی در قطر آشنا می شوید.

تجربه و پیشنهاد من ، همکاری در در زمینه های زیر است:

ο صادرات سنگ و مصالح ساختمانی به قطر
ο صادرات مواد غذایی به قطر
ο فروش تکنولوژی های نرم افزاری به شرکت های قطری

 

در کامنت ها سوال بپرسید …

 

یا به کانال تلگرام EXIM بپیوندید: دستیابی به فرصت های صادراتی قطر و عراق با امکان پرسش و پاسخ و دریافت راهنمایی کانال صادرات exim

برچسب ها:
۸۲ دیدگاه
  • محمد رضایی ۱۵:۵۵ ۱۴۰۰-۰۷-۱۴ پاسخ

    من تولید کننده جعبه مقوایی طلا هستم و کیفیت کارامم خیلی بالاست. از طلافروشا سفارش میگیرم و با چاپ لوگو بهشون میدم. میخواستم به کشورهای همسایه صادر کنم و سفارش سنگین بگیرم ازشون. نمیدونم برای شروع چیکار کنم.نظر شمارو میخواستم بدونم ??
    اصلا شدنی هست؟؟

  • بهروز ۰۶:۱۵ ۱۴۰۰-۰۴-۳۰ پاسخ

    سلام آقای راد، تولید کننده شن وماسه هستم در خوزستان. در زمینه صادرات لطف کنید راهنمایی بفرمایید خوشحال میشوم با شما همکاری داشته باشم با سپاس.

    • مختار راد ۱۲:۲۲ ۱۴۰۰-۰۵-۰۱ پاسخ

      سلام. برای اینکه بتونم راهنمایی های خوبی برای شما داشته باشم، لازمه که بدونم شما تا چه حد با صادرات آشنایی دارید و چه پتانسیل هایی برای ایجاد بستر های صادراتی دارید؟
      در مورد مطالعه خودتان، تا جای ممکن در وبسایت تنیدگی، درباره صادرات نوشته ام. امیدوارم برایتان مفید باشد. اگر بیشتر از این نیاز دارید، لازمه که در جلسات مشاوره با هم روی موضوع صادرات گفتگو کنیم.

    • ابراهیم خرم نژاد ۱۴:۱۹ ۱۴۰۰-۰۷-۱۱ پاسخ

      باعرض سلام مجدد . قصد صادرات گل نرگس به قطر یا سایر کشورها دارم درخصوص فروش و بازاریابی کمک کنید سپاسگزارم . از قوانین و مقررات و نحوه صادرات هیچگونه آشنایی ندارم . باتشکر خرم نژاد

  • مهدی عسگری ۱۵:۱۴ ۱۴۰۰-۰۱-۱۷ پاسخ

    سلام آقای مختارراد من با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مثل سفال آشنا هستم میتونم زمینه صادرات روفراهم کنم لطفا راهنمایی کنید

  • عسکری ۱۰:۰۳ ۱۳۹۹-۰۹-۲۴ پاسخ

    با سلام
    با یک شرکت قطری در حال مذاکره در مسئله تامین مصالح ساختمانی (سنگ، سرامیک، موزائیک، دیوارپوش، کف پوش و غیره) به شرکت ها و فروشندگان در قطر هستیم ،خوشحال می شم در این زمینه بتونیم با شما همکاری داشته باشیم.

  • میگل ۰۹:۴۳ ۱۳۹۹-۰۹-۱۴ پاسخ

    سایتتون محشرههههه
    کاش در مورد واردات از چین هم کمی توضیح بدید

  • شهرکی ۰۹:۵۴ ۱۳۹۹-۰۸-۲۸ پاسخ

    باسلام بنده شهرکی تولید کننده انواع مبلمان استیل و کلاسیک هستم و کیفیت کار های ما در حد ترکیه و مصر است
    وجهت همکاری با تجار قطروصادرات راهنمایی ام کنید

  • هاشمی ۲۱:۳۶ ۱۳۹۹-۰۳-۱۵ پاسخ

    سلام پودر زردی زعفران تولید کردیم و انواع خشکبار در بسته بندی شیک . امکان ورود به بازار قطر داریم؟

    • مختار راد ۱۰:۳۵ ۱۳۹۹-۰۳-۱۶ پاسخ

      سلام جناب هاشمی عزیز.
      امکان ورود به بازار قطر و هر کشور دیگری رو نمیشه فقط از روی محصول سنجید. بازار هر کشوری به برخی محصولات بیشتر احتیاج دارند و بیشتر پذیرای اون هستند و به برخی کمتر.
      در این میان قطر کشوریه که به مواد غذایی محتاجه. در همین اواخر بخاطر کرونا هم ۳۵ درصد افزایش واردات مواد غذایی از ایران داشت.
      اما در قرن ۲۱ دیگه محصول نیست که برگ برنده شما باشه. بلکه توان شما در مدیریت صادراته که امکان ورود شما به صادرات را تعیین میکنه. به این معنی که بتوانید بستر های لازم برای صادرات را ایجاد کنید.
      مگر اینکه دنبال واسطه باشید. چیزی که من علاقه ای بهش ندارم. چرا که واسطه گری در صادرات دیگه مرده و یا لااقل اینقدر کم بازده شده که سهم قابل توجهی از اون به همه تامین کنندگان نمی رسه.
      فقط در برخی کشور های همسایه که تبادلات دولتی زیاده واسطه گری داره خوب جواب میده مثل عراق. اما در مورد قطر، امارات، عمان، اردن، عربستان، باید بگم فقط ایجاد بستر هست که از شما یک صادرکننده می سازه.

  • بخشی پور ۱۸:۴۰ ۱۳۹۹-۰۳-۱۰ پاسخ

    سلام .من تولید کننده یک نوع حصیر خاص و کم نظیر هستم و نمونه کارام مشابه داخلی و خارجی نداره بعضیاش .چطور میتونم به قطر یا کشورای دیگه صادر کنم؟۰۹۱۳۸۶۲۶۸۱۵شماره تماس

    • صادرات به قطر ۲۱:۲۵ ۱۳۹۹-۰۷-۲۶ پاسخ

      جهت صادرات کالای خود با ما در تماس باشید
      تامین شناور به مقصد قطر
      ترخیص کالا به مقصد قطر
      بندر دیر نزدیکترین راه دریایی به کشور قطر و بیشتر حجم صادازت به کشور قطر از بندر در انجام میشود
      ۰۹۰۱۹۱۴۷۲۵۴

    • احسان بوشهری ۲۱:۵۲ ۱۴۰۱-۰۲-۲۵ پاسخ

      سلام احسان بوشهری هستم
      اقای راد ممکنه راهنماییم کنید
      چطور میتونم فعالیتی داشته باشم در زمینه صادرات یا واردات قطر
      چون اهل بوشهرم و همه ترازنیت از شهر ما صورت میگیره.
      ممنون میشم.
      ۰۹۰۲۶۵۷۷۳۹۳

  • مهربانی ۱۵:۰۷ ۱۳۹۹-۰۲-۲۹ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    تولید کننده عسل صد در صد ارگانیک هستیم که کندو ها را جهت استفاده زنبور ها از شهد طبیعی گل ها در قریب به هفت دشت گردش داده ایم. تاکنون شرکت های معتبری برای مهمان خارجی خود از کشور چین از ما خرید داشته اند و دارند.
    ما برند خاصی در حال حاضر نداریم ولی افرادی که میخرند همین عسل را کیلویی ۹۰۰ هزار تومان هم میفروشن که سود بالایی میکنند.
    اخیرا هم تاجری اماراتی پیشنهاد همکاری داده بود برای فروش محصولات در امارات
    میخواستم ببینم به چه صورت عسل میتوانم عسل تولیدی را در قطر به قیمت صادراتی به فروش برسانم؟mehraban121110@gmail.com

    • مختار راد ۱۰:۴۰ ۱۳۹۹-۰۳-۰۱ پاسخ

      درود خدمت شما جناب مهربانی عزیز
      اول از همه در نظر داشته باشید قیمت گذاری محصول صرفا روی کیفیت نیست. قطعا برندی که برای یک محصول هم ساخته می شه روی قیمتش موثره مخصوصا اگر محصول لوکس یا در رده بالایی گرید های محصول باشه.
      نکته دیگر مشغول شدن به صادرات هست.
      توجه کنید که صادرات یک کار تخصصی هست که اغلب کسانی که ادعا می کنند دارند صادر می کنند، صرفا تولید کننده یا تامین کننده هایی هستند که صادرکنندگان از آنها محصول می خرند. بر خلاف این همه تب و تاب جامعه در صادرات و تبلیغاتی که می شود، تعداد صادرکنندگان بسیار کم هستند.
      پس این رو در نظر بگیرید که صادرات مسیر بلند و تخصصی ای هست و سرمایه گذاری می طلبه
      شما به این اشتباه عوام نیفتاده باشید که فکر کنید همینکه یک محصول ممتاز داشته باشید خودتان می توانید صادرات کنید. کارهای تخصصی و هزینه بری لازم هست انجام بشود تا صادرات اتفاق بیافتد
      بنابراین پیشنهاد من برای شما این هست
      راه اول- اگر توان سرمایه گذاری در صادرات را دارید، میتوانید محصولتان را بصورت برند ارسال کنید و میتوانید نیروی تخصصی برای مسایل صادراتی در کنار خود استخدام کنید، وارد صادرات مستقیم بشوید.
      راه دوم – اگر بتوانید از ارتباطاتتان استفاده کنید و یک فروشگاه تخصصی عسل صادراتی دایر کنید و صادرکننده ها و خریداران خارجی را به خود جذب کنید، میتوانید با حاشیه سود بالاتر به آنها بفروشید. یادتان نرود در این حالت هم موفقیت شما فقط در صورتی است که برند عسل خود را ساخته باشید و صرفا صرفا صادراتی بفروشید و در آن فروشگاه به خرده فروشی شهری مشغول نشوید.

  • سعید ۱۵:۰۵ ۱۳۹۹-۰۲-۰۷ پاسخ

    سلام جناب راد
    من دوست دارم در ضمینه صادرات و فروش حبوبات و میره به قطر فعالیتی رو شروع کنم.برای این کار میتونم از شما مشاوره بگیرم؟

    • مختار راد ۱۴:۳۷ ۱۳۹۹-۰۲-۱۱ پاسخ

      جناب سعید عزیز، البته که خوشحاال خواهم شد اطلاعات و تجربیاتم رو به شما انتقال بدم.کافیه با بنده تماس بگیرید و سپس فرم مشاوره بازاریابی را تکمیل کنید تا بتونم بیشتر با اهداف و پتانسیل کاری شما آشنا بشم

    • صادرات به قطر ۲۱:۲۸ ۱۳۹۹-۰۷-۲۶ پاسخ

      سللم وقت بخیر
      صادرات به کشور قطر از راه دریایی بندر دیر
      ترخیص کالا
      تامین شناور
      بندر دیر خیابان بسیج کشتی رانی چاره کاران با کادری مجرب
      ۰۹۰۱۹۱۴۷۲۵۵

  • سیمین ۱۵:۰۸ ۱۳۹۸-۱۱-۲۹ پاسخ

    سلام…
    من قطر زندگی می کنم و شرکت کوچیک داریم میخواستم راهنمایی کنید میتونم کار صادرات از ایران انجام بدم و چطور…ممنونم

    • مختار راد ۲۰:۵۷ ۱۳۹۸-۱۱-۲۹ پاسخ

      البته، خوشحال می شوم بتونیم در این باره با همدیگه رایزنی داشته باشیم. باید حیطه تخصصی شما و توان بازاریابی تون رو بتونم بسنجم.

      • سارا ۱۵:۲۶ ۱۳۹۹-۰۲-۰۱ پاسخ

        سلام فرم کجای سایت قرارداده شده

        • مختار راد ۱۷:۲۶ ۱۳۹۹-۰۲-۰۳ پاسخ

          توی قسمت “ارتباط با من” میتونید فرم ها رو پیدا کنید.

  • حسین ۲۲:۵۵ ۱۳۹۸-۱۱-۲۲ پاسخ

    با سلام
    امکان صادرات محصولات لبنی( دوغ و ماست و پنیر ) به کشور قطر وجود دارد و آیا شما میتوانید در این راه بنده را کمک کنید؟

    • مختار راد ۱۵:۵۲ ۱۳۹۸-۱۱-۲۵ پاسخ

      اگر قصد و توان سرمایه گذاری روی بازاریابی بین الملل و ایجاد زمینه های لازم برای صادرات به قطر داشته باشید، بله، قطعا خوشحال می شوم با هم همکاری کنیم. اما اگر در فکر این باشید که صرفا تحت عنوان صادرات بفروشید، بدون اینکه پیش زمینه ها و بستر های لازم برای صادرات رو فراهم کنید، کلا هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند.

  • شکیبا ۲۰:۴۵ ۱۳۹۸-۱۱-۰۲ پاسخ

    سلام و خسته نباشید..من بازاریاب یک شرکت ساختمانی در کشور قطر هستم.چنانچه خواهان مصالح ساختمانی باشم شما میتوانید تامین کننده باشید

    • مختار راد ۱۶:۳۹ ۱۳۹۸-۱۱-۰۳ پاسخ

      البته، به شرطی که بدونم دقیقا چه استاندارد هایی مد نظر دارید. شرکت ها ، کارخانجات و معادن زیادی هستند که با انها ارتباط تجاری داشتم و مزایا و نقاط قوت و البته نقاط ضعف انها را بخوبی می دانم. میتوانم در این زمینه به شما کمک کنم. لکن لازمه تا من از شما وشرکتتان و رویه های خرید، ترم های تجاری و روش های انتقال ارز مرسوم شما شناخت بدست بیاورم.

      • اقامراد ۲۲:۰۶ ۱۳۹۸-۱۱-۲۶ پاسخ

        سلام من تامین کننده محصولات کشاورزی (صیفی جات)هستم می خوام این محصولات رابه قطر صادرکنیم
        کاهو آیسبرگ و کاهو رومانو و کاهو چینی
        کلم سفید و قرمز وگل کلم
        سیر وهویچ وکفس
        لطفا منو دراین راه یاری کنید

    • علیرضا ۰۵:۲۶ ۱۳۹۹-۰۶-۲۷ پاسخ

      امکان تامین دارم
      ***********

  • ادریسی ۰۰:۲۰ ۱۳۹۸-۰۹-۲۷ پاسخ

    سلام و عرض ادب
    تولید کننده مرمریت هستم در اصفهان
    کیفیت تولید عالی و صادراتی هستند
    چطور میشه به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس دست پیدا کرد؟
    Www .shayanstone .com

  • فرشاد ۱۴:۳۶ ۱۳۹۸-۰۹-۱۷ پاسخ

    سلام
    شماره تماسی میخواستم جهت صادرات سنگ .

  • علیرضا بیات ۱۶:۰۳ ۱۳۹۸-۰۹-۱۲ پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    اقای مهندس بنده در زمینه های سنگ،سرامیک،سیمان ،تولیدات پلاستیک(نایلون / نابلکس و…) مواد غذایی ماندد نبات و شکر پنیر فعالیت میکنم.
    میخواستم کمک کنید تا راه حلی پیدا کنیم برای صادرات این محصولات به کشور قطر .
    هیچ اطلاعاتی در مورد صادرات به کشور قطر ندارم .

  • عرفان ۲۱:۵۰ ۱۳۹۸-۰۹-۰۹ پاسخ

    سلام و عرض ادب شماره تماس می خواستم در مورد صادرات از شیراز به قطر عنایت میفرمائید. با تشکر

  • سعیدی ۱۶:۵۷ ۱۳۹۸-۰۸-۰۶ پاسخ

    سلام
    من می خوام در حوزه صادرات فرهنگی که کار بسیار کم هزینه و مرد آمد است کار کنیم و مساعدت و مشارکت آقای راد کار سختی نخواهد بود و از تجربه و نفوذ شما استفاده خواهد شد

    ممنون می شم شماره تماس بدید که تماس بگیرم

    • مختار راد ۱۷:۰۲ ۱۳۹۸-۰۸-۰۶ پاسخ

      درود،
      متشکرم از ابزار لطف شما
      من هم خیلی خوشحال و خرسند خواهم بود اگر سعادت باشه و بتونم با جنابعالی همکاری کنم
      مشغله این روز ها و تعدد case های صادراتی و بازاریابی باعث شده نتونم پروژه جدیدی قبول کنم. لکن میتونم بعنوان مشاور، دانسته ها و پیشنهاداتم رو برای پیشبرد صادرات، در اختیارتون بگذارم. میتونید تلفن بنده رو در صفحه ارتباط با من پیدا کنید و روز های پنجشنبه از ۸ صبح الی ۱۸ ، با بنده تماس بگیرید.
      ارادتمند شما
      راد

    • علیرضا کیان ۰۸:۰۲ ۱۳۹۸-۰۸-۱۲ پاسخ

      سلام من میخواستم در حوزه صادرات تک محصول کشاورزی شهرمون مشاوره کنم .لطفا شماره تماس بدید ممنون

      • مختار راد ۱۰:۳۶ ۱۳۹۸-۰۸-۱۳ پاسخ

        سلام جناب کیان. خرسند خواهم شد. میتونید شماره بنده رو از صفحه ارتباط با من بردارید. برای گرفتن وقت مشاوره نیز میتونید فرم درخواست پر کنید. که در همون صفحه وجود دارد.
        متشکرم

  • ویدا جهانی ۲۰:۵۹ ۱۳۹۸-۰۶-۱۸ پاسخ

    سلام روز بخیر.در زمینه صنایع دستی دنبال جذب مشتری در کشورهای عربی از جمله قطر و عمان و کویت هستم .شما می تونید در این زمینه راهنمایی و کمک کنید ممنون

    • مختار راد ۲۱:۰۲ ۱۳۹۸-۰۶-۱۸ پاسخ

      قطعا در زمینه مشاوره و انتقال دانسته ها چرا که نه. خوشحال هم میشوم. کافیه فرم مشاوره بازاریابی بین الملل رو پر کنید.
      اما در زمینه همکاری در این زمینه فعلا برام مقدور نیست. چرا که کیس های صادراتی زیادی همین الان دارم که بعید میدونم بتونم به کیس جدیدی برسم.

  • مهتاب ۰۰:۲۶ ۱۳۹۸-۰۶-۰۳ پاسخ

    سلام وقت بخیر من در زمینه صادرات گلیم به قگر فعالیت دارم چگونه میتونم مشتریان بیشتری رو پیدا کنم؟

  • غفار پور ۱۷:۰۰ ۱۳۹۸-۰۵-۲۱ پاسخ

    با سلام و احترام
    اینجانب…. دارنده معدن سیلیس کوارتزیت با خلوص ۹۷ درصد و ذخیره ای بالا می باشم
    اکنون کشور قطر برای ساحل سازی واردات گسترده ای انجام میدهد ولی بدلیل عدم آشنایی با صادر کنند گان تا کنون موفق به این عمل نشده ام
    خوشحال میشوم که شما به من کمک کنید.

    • مختار راد ۱۳:۵۸ ۱۳۹۸-۰۵-۲۲ پاسخ

      همین؟ فقط خوشحال میشین؟ نمی خواین پول بدین؟ ?

  • حسینی ۱۷:۰۸ ۱۳۹۸-۰۵-۱۴ پاسخ

    سلام
    محصول من گلاب است .
    چطوری می تونم مشتری تو قطر پیدا کنم؟ #شماره تلفن محفوظ است#

    • مختار راد ۱۵:۵۲ ۱۳۹۸-۰۵-۱۶ پاسخ

      گلاب! چه محصول خوش بو و کام نوازی

      من دارم یک سبد محصول fmcg تهیه میکنم تا برای اون در قطر بازاریابی موفق انجام بدم. تولیدی های معتبری در این زمینه به بنده مراجعه کرده اند و داریم مذاکراتمون رو پیش میبریم. اگر شما تولید کننده هستید یا یک سرمایه گذار که توان سرمایه گذاری روی بازاریابی بین المللی رو داره، با من تماس بگیرید.

      ممنونم از اینکه اینجا کامنت گذاشتید.

      • رفیعی ۲۳:۲۲ ۱۳۹۸-۰۸-۰۳ پاسخ

        سلام بنده پخش لیفهای گیاهی رو در ایران دارم میتونیم تو این زمینه با قطر همکاری کنیم

        • مختار راد ۰۰:۱۰ ۱۳۹۸-۰۸-۰۵ پاسخ

          سلام. خوشحالم که کامنت شما رو خوندم جناب رفیعی، قطر اتفاقا بازار خوبی برای اینجور کالا ها داره، کالاهایی که خوراک فروشگاه هایی همچون DAY to DAY هستند. اما قطر هنوز هم بازار سنتی داره و چه بصورت لوکسوری چه بصورت پخش مویرگی، کشش داره.
          لکن بنده بخاطر تعدد پروژه های بازاریابی و بازاریابی بین الملل، قادر به برداشتن پروژه جدیدی نیستم، ممکنه در هفته های آتی بتونم در این زمینه فکر کنم.
          متشکرم از توجه شما

  • مجتبی ترابیان ۱۰:۲۸ ۱۳۹۸-۰۵-۱۰ پاسخ

    درود بر شما جناب مهندس راد
    لطف کردید پیامم رو پاسخ دادید .
    اگر زحمتی نیست در زمینه بازاریابی بین الملل که اشاره کردید، راهنمایی بفرمایید از کجا باید شروع کنم سپاسگزارم

    • مختار راد ۲۲:۰۲ ۱۳۹۸-۰۵-۱۰ پاسخ

      در ایمیل براتون توضیح مختصری فرستادم. موفق باشید و امیدوارم مسیرمون به هم برسه!

  • مجتبی ترابیان ۱۳:۵۶ ۱۳۹۸-۰۵-۰۹ پاسخ

    سلام ترابیان هستم کارشناس ارشد زمین شناسی و مشاور بخش خصوصی در زمینه معادن و تولیدات معدنی ۱۸ ساله در این زمینه فعالیت میکنم با توجه به ممنوعیت صادرات خاک ظاهرا برای ساخت ساحل کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بویژه رو به استفاده از مواد معدنی جایگزین مثل سیلیس و دولومیت آوردند با توجه به اینکه مشاور جند معدن سیلیس و دولومیت در استان کرمان با توانایی تولید بالا هستم لطفا راهنمایی بفرمایید به چه صورت میتونم با مصرف کنندگاه این ماده بویژه در قطر ارتباط برقرار کنم اگر دوستانی هم باشند که در این راه کمک کنند قطعا زحماتشون جبران میشه . سپاسگزارم

    • مختار راد ۱۶:۵۸ ۱۳۹۸-۰۵-۰۹ پاسخ

      آقای مهندس ترابیان عزیز،
      اتفاقا خود من هم کارشناسی معدن خوندم و قریب ده سال در معادن مختلف کشور به بازاریابی تجهیزات و ماشین آلات معدنی مشغول بودم. بخاطر همین هم اولین کاری که در زمینه صادرات انجام دادم، صادرات سنگ به قطر بود.
      در این زمینه در قطر خیلی بازار خوبی برای ما ایرانی ها وجود داره. اما اغلب فعالان بازرگانی سعی میکنند با متد های قدیمی برای صادرات تلاش کنند که خب تا الان نتیجه اش رو دیدیم؛ به روش واسطه گری، نفوذ به بازارهایی چون قطر کمتر امکانپذیر بوده. تجربه های موفق من بهم میگن برای رسیدن به موفقیت در صادرات، فقط لازمه که در مسیر درست تری نسبت به دیگران گام برداریم. به این شکل که برای بازاریابی بین الملل سرمایه گذاری کنید.
      تنها راه به صرفه (نسبت به زمان ) و موفقیت آمیز در این شرایط، همینه.
      پایدار باشید…

  • حسین لوینی ۰۹:۰۴ ۱۳۹۸-۰۵-۰۵ پاسخ

    سلام .من طراح دکوراسیون داخلی هستم ۶سال تجربه کاری دارم و به دنبال این هستم که بتونم کارم رو به شرکت های دیزاین قطر ارایه بدم.مسلط به نرم افزار های تری دی مکس.وی ری.اسکچ اپ و لومیون هستم.اگه بخاید میتونم نمونه کارهام رو براتون بفرستم.

    • مختار راد ۰۰:۲۴ ۱۳۹۸-۰۵-۰۶ پاسخ

      آقای لوینی عزیز، اولا امیدوارم در زندگی شغلی تون به موفقیت برسید.
      اگر دقت کرده باشی، وبسایت من در مورد بازاریابی هست و دلم میخواد همه آدم ها به درستی اصول بازاریابی رو حتی برای مهارت های حرفه ای خودشون، یاد بگیرند. دقت کنید که شما صرفا با معرفی حرفه تون به دیگران برای خودتون بازاریابی نمی کنید. چرا که شاید تعداد کسانیکه مثل شما طراحی دکوراسیون انجام میدهند، در ایران بسیار زیاد باشند. پس نباید انتظار این رو نداشته باشید که روزی یک نفر آدم با شما آشنا بشه و از هنرتون در کشورهای خارجی استفاده بکنه. بلکه باید فرقی با دیگران داشته باشید. این فرق باید این باشه: این خود شما باشیدکه قدم بر میدارید و هنر و توانمندیتون رو به جایی که آرزوش رو دارید عرضه می کنید.
      یادتون باشه در کشور ما و اصلا در همه جای دنیا «آدم هایی که منتظر نیستند، موفق تر هستند.»

  • عباس ۱۹:۱۷ ۱۳۹۸-۰۴-۲۱ پاسخ

    سلام من توانایی تهیه و بسته بندی انواع سبزیجات و صیفیجات را با کیفیت بالا دارم
    «ایمیل محفوظ است»

    • محمد ۰۰:۴۲ ۱۳۹۸-۰۵-۲۳ پاسخ

      سلام عزیز خسته نباشید میتونم در ارتباط باشم با شما

      • مختار راد ۲۲:۰۳ ۱۳۹۸-۰۵-۲۳ پاسخ

        خوشحال میشم. کافیه با بنده تماس بگیرید.

  • محمد صادق ۰۹:۴۲ ۱۳۹۸-۰۳-۱۹ پاسخ

    سلام من شرکت ساختمانی دارم و همچنین متخصصین در زمینه معماری و عمران با رتبه های تخصصی
    تو کشور قطر به چه صورت میتوان فعالیت نمود .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    شماره تماس ۰۹۱۷۵۱۰۵۰

    • مختار راد ۱۲:۰۱ ۱۳۹۸-۰۳-۱۹ پاسخ

      سلام محمد صادق عزیز.
      اتفاقا بهره گیری از نیرو های متخصص در قطر یک دغدغه همیشگی بوده و برنامه های دولتی هم زیاد به این مساله پرداخته اند. تقریبا ۷۰ درصد قطر مهاجرانی هستند که مشاغل کارگری و تکنسینی ، فروشندگی، تکنسین دکل حفاری نفت و .. رو بعهده گرفته اند. اما در مورد مشاغل رتبه بالاتر مثل استاد دانشگاه، مهندسان شرکت ها و مدیران اجرایی پروژه ها ، اغلب شرکت ها نیرو های زبده و ورزیده خودشون رو در مشاغل حساس به کار گماردند.
      مثلا در حوزه کاری شما، اغلب شرکت های امریکایی و اروپایی مشغول فعالیت هستند و مهندسان بومی خودشون رو بصورت اغماری به قطر آوردند.
      در مورد تخصص شما کشور هایی مثل عمان میتونه هدف بهتری باشه. چرا که برخی شرکت های ایرانی در عمان در حال مشارکت در ساخت سه بندرگاه مهم هستند.

      تا اینجای کار در مورد اینکه بخواهی بعنوان یک متخصص به فکر استخدام در شرکت های فعال در قطر یا عمان باشی.
      اما اگر منظورت این باشه که حاضر به سرمایه گذاری در قطر باشی تا با تاسیس شرکت تخصصی ، تلاش کنی پروژه بگیری ، داستان کمی فرق میکنه.
      تازه باز هم مدل های کاری دیگری هم هستند که ممکنه شما بتونی در زمینه کاری خودت اجرا کنی. مثل گرفتن پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی که الزامی به استخدام و یا ثبت شرکت و حضور در قطر نداشته باشند.
      اگر هدف و توانمندی های شما رو بدونم بهتر میتونم راهنماییتون کنم. میتونید برای مشاوره در این زمینه فرم درخواست مشاوره بازاریابی بین الملل رو پر کنی.

  • مجید شاه محمدی ۲۳:۰۱ ۱۳۹۸-۰۳-۱۵ پاسخ

    سلام آقای راد من نیاز فوری و واجب به تماس با شما را دارم لطفا با شماره ۰۹۱۳۵۶۳۳۶۹۱تماس حاصل فرمائید با بی نهایت ترین تشکرات

    • ماندانا ۱۷:۵۰ ۱۳۹۸-۰۴-۲۴ پاسخ

      سلام ما تولید تابلوهای دکوراتیو خاص میکنیم که نمونه اش هیچ جای دنیا نیست و کار اورجینال هست،در حال حاضر به کل شهرهای ایران میفروشیم ولی می‌خواستیم کانکت شیم با کسی که کمکمون کنه خارج از ایران هم فروش داشته باشیم ۰۹۳۸۵۷۰۴۷۰۷

      • مختار راد ۲۰:۵۰ ۱۳۹۸-۰۴-۲۵ پاسخ

        سلام. بهتر نبود آدرس وبسایت یا اینستاگرام می گذاشتید که علاقمندان بتونند چیزی که می فرمایید رو ببینند؟
        انتظار که ندارید با یک نیم خط کامنت گذاشتن و یک تلفن ، پروسه بازاریابی رو جلو رفته باشید!

  • مجید شاه محمدی ۱۴:۱۶ ۱۳۹۸-۰۳-۱۵ پاسخ

    با سلام مجید شاه محمدی هستم تعداد ۹جفت گلدان سنگی مرمری سایز بزرگ تزئینی دکوراسیونی تشریفاتی فوق العاده زیبا و کم نظیر در دنیا به ایده خودم طراحی و تولید کردم لذا میخواهم به پولدار های قطری از طریق مزایده و یا هر روش دیگر بفروشم در این زمینه به شدت به یاری و مساعدت شما نیاز دارم امید دارم بعد از این که اولین قدم من برای فروش محصلات میباشد میخواهم یکی از صادر کنندگان این نوع محصولات خاص و کم نظیر باشم با تشکر ۰۹۱۳۵۶۳۳۶۹۱

    • مختار راد ۱۴:۰۶ ۱۳۹۸-۰۳-۱۶ پاسخ

      جناب شاه محمدی عزیز، قبل از هرچیز، امیدوارم در کارتون موفق باشید.
      اما روش کار من به این شکل هست که با شما به عنوان یک تامین کننده، قرارداد مشاوره در زمینه بازاریابی بین الملل می‌ نویسم، و به شما کمک می کنم تا در قطر بازاریابی انجام دهید.
      خودبخود این همکاری دو پیش شرط دارد:
      اولا زمان و سرمایه لازم برای ران کردن برنامه بازاریابی در اختیار مشاور قرار دهید.
      دوما اینکه بخواهید این مسیر را ادامه دهید؛ اگر برای یک مقطع کوتاه و صرفا به قصد فروش موجودی فعلی کالایی خود، میخواهید این کار را انجام دهید، من نمیتوانم خدمت مفیدی برای شما داشته باشم.
      این دو پیش شرط، برای من خیلی مهم هستند. پس اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در صادرات رو داشته باشید، خوشحال میشم با شما به شکل حرفه ای همکاری داشته باشم،
      همچنین میتوانید شماره تماس بنده رو در صفحه «ارتباط با من» بیابید.

  • ARASH ۲۳:۵۰ ۱۳۹۸-۰۳-۱۰ پاسخ

    سلام
    در حوزه هوشمند سازی چه کاری میشه انجام داد؟

    • مختار راد ۱۸:۵۵ ۱۳۹۸-۰۳-۱۱ پاسخ

      آرش عزیز، قطر یکی از مهمترین مراکز تکنولوژیک در خاور میانه خواهد شد. شاید تعجب کنی اگر بگم در دانشگاه های قطر از تکنولوژی VR برای آموزش استفاده میکنند! مثلا دانشجویان در کلاس درس، عینک های واقعیت مجازی را به چشم می زنند و به همراه استاد در محیط واقعی کارگاه ساختمانی یا کارخانه قدم میزنند.
      استقبال از تکنولوژی در قطر بسیار زیاده نه فقط در سطح آموزش، بلکه در سطح خدمات ، درمان ، مسکن ، و اداره ها و سازمان ها
      تکنولوژی خانه هوشمند هم در این میان بسیار وسوسه بر انگیز بوده و تقاضا های زیادی ایجاد کرده. تعداد چشمگیری از هتل ها و ساختمان هایی که من دیدم، مجهز به تجهیزات الکترونیکی هوشمند و زیرساخت smart home هستند.

  • رامین ۱۴:۰۳ ۱۳۹۸-۰۳-۰۲ پاسخ

    با سلام

    بنده یک ایمیل به ادرس شخصیتون ارسال کردم!!!روئیت بفرماید!!!یک شماره تماس دارای واتس اپ برای ارتباطات بیشتر اعلام بفرماید

    با تشکر رامین

    • داوود حیدری ۱۷:۱۴ ۱۳۹۸-۰۴-۱۰ پاسخ

      سلام من چن وقتیه که تونستم کارت بازرگانی رو اخذ کنم ولی در زمینه صادرات هیچ اطلاعی ندارم و همینطور مشکل زبانم دارم برای ارتباط با تجار عربی و واقعا برا من دغدغه بزرگی شده چون هرچه زودتر میخواهم این کارو شروع کنم امیدوارم بتونی کمکم کنید با تشکر

      • مصطفی جوکار ۲۱:۲۲ ۱۳۹۹-۰۱-۲۷ پاسخ

        سلام. اتفاقا من هم چند وقتیه که تونستم کارت بازرگانی بگیرم. ولی با وجود هزینه های که مردم و این همه امیدی که بهم دادند، اتاق هیچ کمکی برای صادرات نداره،صرفا مشاوره اون هم نه چندان عملی.

  • داریوش ملکزاده ۱۲:۴۶ ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ پاسخ

    سلام جناب بنده ملکزاده هستم
    برای صادرات سنگ های ساختمانی باید چکار کرد

  • محمود کریمی ۱۲:۲۶ ۱۳۹۸-۰۲-۲۱ پاسخ

    سلام و عرض ادب.
    من پتانسیلهای بسیار بالائی رو در منطقه خودم جستجو کردم که میتوانم برای صادرات به قطر از اونها استفاده کنم راهنمائی میخواهم برای توزیع کالاهای خوراکی و شیرینی جات .
    آیا باید با سازمانهای بزرگ توزیع کنند کالا ، جوینت شوم یا اینکه خودم بازاریابی مستقل انجام دهم.

    • رامین ۰۱:۵۱ ۱۳۹۸-۰۲-۳۰ پاسخ

      با سلام

      ضمن تشکر از مدیر وب سایت

      صادرات محصولات غذایی واب معدنی برای کشور قطر مد نظر هست!!! محصولات قابلیت رقابت با برندهای اروپایی وامریکایی را دارا میباشد
      دوستانی که در این زمینه فعالیت واشنایی واشراف به بازار قطر را دارند اعلام امادگی نمایند
      با تشکر

      • مختار راد ۱۱:۱۸ ۱۳۹۸-۰۲-۳۰ پاسخ

        رامین جان البته هرچند که یادتون رفت شماره تماس یا ایمیل بگذارید، ولی خوانندگان گرامی بدونند که ایمیل رامین محفوظه. اگر دوستی تمایل داشت در همین زمینه، با ایشون ارتباط داشته باشند، میتونن همینجا پاسخ بنویسند.
        البته توصیه من به رامین عزیز اینه که به دنبال واسطه نباشید و خودتون سعی کنید روی یک جوان پویا ، پر انرژی ، که زبان و مذاکره بلد باشه ، سرمایه گذاری کنید، اون رو حمایت و راهی قطر کنید و سعی کنید با شرکت های پخش قطری مذاکره مستقیم داشته باشید.
        بنظرم تا زمانی که منتظر این هستیم که یک فرد، ینگاه یا دلال برای ما بفروشد، به نتیجه خاصی نمی رسیم (تجربه اندک من میگه ۸۰ درصد شرکت هایی که سعی دارند صادرات انجام بدهند، بخاطر مسیر غلطی که انتخاب کرده اند موفق نمیشوند. به نفعتونه که جزء این ۸۰ درصد نباشید!!!)

        پس باید خودمون آستین بالابزنیم و بازاریابی بین المللی واقعی انجام بدیم. نظرتون چیه ؟

    • مختار راد ۱۵:۱۴ ۱۳۹۸-۰۲-۳۱ پاسخ

      سوالتون خیلی کلی هست. در واقع با توجه به سه چیز باید در این زمینه تصمیم بگیرید:۱- پتانسیل مالی و اجرایی شما، ۲- ظرفیت جذب و رقابت در بازار مقصد ۳- ویژگی های کالا و محصولات شما
      بدون این سه ، حرف زدن در مورد روش بازاریابی بین الملل حکم حدس و گمان های عامیانه رو پیدا میکنه. پیشنهاد میکنم اگر واقعا قصد ورود و سرمایه گذاری در صادرات رو دارید با بنده تماس بگیرید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.

      • محمود کریمی ۱۴:۱۷ ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ پاسخ

        سلام و ممونم که پاسخ دادید.
        واقعیت اینه من هیچ اطلاعی از بازرگانی در قطر ندارم،
        برای مواد خوراکی یقینا باید استانداردهایی اجباری رو داشته باشیم ولی میدانم ابتدای کارحتی اگر بتوانم تمام ملزومات و استانداردها را هم دادرا باشم نمیتونم در بازار آنجا به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنم.
        با این پیش زمینه ،من دنبال شرکتهای عمده توزیع کننده کالا در قطر هستم که بتوانم محصولاتمو به اونها بدم و اونها که در بازار حضور دارند و معتبر هستند محصول منو بفروشند.
        نظرتون چیه؟

        • محمود کریمی ۱۴:۱۹ ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ پاسخ

          لازمه توضیح بدم که منظورم از این شرکتها ،فقط داخل قطر هستش و این منظورم نیست که یک شرکت در ایران باشه محصول منو ببره در قطر با سایر کالاهای خودش توزیع کنه.

  • امیر راد ۱۰:۰۲ ۱۳۹۸-۰۲-۱۸ پاسخ

    سلام تولیدکننده یراق الات شیشه و پارتیشن اداری هستم از یراق الات چینی و ایتالیایی کپی زدم خواستید واتساپ پیام بدید عکسشونو بفرستم

  • محمد علی نایینی ۰۱:۵۹ ۱۳۹۸-۰۱-۱۷ پاسخ

    سلام. بنده نایینی هستم جناب راد
    عرض کنم خدمتتون که من برای صادرات زعفران مدتهاست دارم تلاش میکنم تا مشتری در امارات و قطر و عمان پیدا کنم. چطور میتونم از کمک شما در این زمینه بهره بگیرم؟

    • hoseini ۰۱:۲۹ ۱۳۹۸-۰۲-۲۴ پاسخ

      سلام من در قطر کار بازاریابی انجام میدم اگه فکر میکنید کالای شما درجه یک میباشد شماره موبایلم میزارم تماس بگیرید ########

      • داریوش ملکزاده ۱۲:۴۷ ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ پاسخ

        سلام من کارخانه تولیدی سنگ دارم اگه خواستین pm بدین
        ۰۹۳۸۶۶۰۷۶۸۶

        • محمد هاجرپور ۱۹:۱۵ ۱۳۹۹-۰۹-۰۱ پاسخ

          سلام جناب بنده میخواهم سنگ صادر کنم امانمی دونم چطور مشتری خارجی پیداکنم لطفا راهنمایی کنید

          • مختار راد ۲۲:۰۷ ۱۳۹۹-۰۹-۰۹

            جناب هاجر پور گرامی، با سلام و عرض خوشحالی از اینکه به حوزه صادرات علاقمند هستید
            به این توجه کنید که هر فعال اقتصادی که می خواهد درباره صادرات صحبت کند، یا پا به این عرصه بگذارد، باید در باره صادرات و دانش آن آگاهی داشته باشد. اولین کمک من به شما می تواند همین باشد که مثل یک راهنما، آگاهی های لازم و موضوعاتی که برای پرداختن به صادرات باید دنبال آن بروید و اط آنها اطلاعات کسب کنید را در اختیار شما قرار بدهم. میتوانید برای این منظور با من تماس بگیرید تا یک تایم مشاوره با هم ست کنیم.

      • مختار راد ۰۱:۴۴ ۱۳۹۸-۰۳-۰۲ پاسخ

        ممنوم از کامنت شما جناب حسینی عزیز. امیدوارم در دوحه بتونم میزبان شما باشم.

      • arash sadeghi ۰۰:۱۱ ۱۳۹۸-۰۴-۱۹ پاسخ

        سلام.بنده صادقی هستم عمده فروش موزاییک.خوشحال میشوم همکاری لازم درخصوص صادرات موزاییک داشته باشیم
        ۰۹۱۳۳۱۵۳۷۵۷

درج دیدگاه