استفاده تجاری از واقعیت مجازی در صنعت ساختمان و معماری
تکنولوژی های جدید فرصت های شغلی جدیدی هم ایجاد کره اند. با یک دید بازاریابانه باید بگویم غافل شدن از تکنولوژی های جدید، غافل شدن از فرصت های فروش است. در واقع اغلب تکنولوژی های جدیدی که ما در ایران میتوانیم از آنها استفاده کنیم، تکنولوژی های ارتباطی هستند (چونکه در زمینه استفاده از تکنولوژی های صنعتی مشکلات بزرگی داریم!). بُگذریم. میخواهیم در مورد یک تکنولوژی نوین حرف بزنیم که میتوانیم بوسیله آن در حوزه فروش در معماری و ساختمان ، ارتباط موثر و عمیق تری با مشتریان ایجاد کنیم. محوریت این نوشته، تکنولوژی واقعیت مجازی و استفاده تجاری از واقعیت مجازی در ساختمان سازی، پرزنت طرح های معماری و برندینگ ساختمان است.
صنعت ساختمان سازی آنقدر بزرگ و عمیق است که همه آن در فروش و بازاریابی خلاصه نمیشود (هیچ بیزینسی همه اش در فروش و بازاریابی خلاصه نمی شود) اما در نهایت موفقیت در ساختمان سازی در دو چیز خلاصه می شود:
ο اول: فرصت شناسی؛ و ساختن یک ساختمان در جای مناسب با کاربری مناسب.
ο دوم: موفقیت در فروش؛ استفاده از شبکه معاملاتی خوب، استفاده از مشاور فروش مناسب، کارآمدی در استفاده از ابزار های فروش نوین و مهندسی فروش.
این دو نکته را از قول کسی که چندان دور از ساختمان سازی نیست و مسائل و چالش های آن را تا حدی می داند، قبول کنید. بازاریابی طراحی معماری و ساختمان سازی وارد فاز جدیدی شده است. عکاسی ۳۶۰ درجه و تور واقعیت مجازی، فروش در حوزه ساختمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.
دقت کنید که استفاده تجاری از واقعیت مجازی ، فقط در زمینه ارتباط ساختمان ساز با مشتری کارائی ندارد، بلکه در ارتباط معمار با ساختمان ساز نیز بسیار کارامد و سهل کننده است.
در نوشته پیشین، و در پاسخ به یکی از مخاطبان وبسایت که در مورد بازاریابی تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پرسیده بود، پاسخ هایی نوشتم. در واقع در آن نوشته به بازاریابی این تکنولوژی برای ارائه دهندگان آن، پرداختم. اما این بار با کاربرد ویژه این تکنولوژی در فروش طرح های معماری، طراحی معماری داخلی و معرفی و برندینگ ساختمان های مهم کار داریم.
یکی از مهمترین راز های موفقیت در فروش آنجاست که مشتری بتواند وضعیت خود را پس از خرید تصور کند. هرچه بهتر این تصویرسازی را انجام بدهید، بهتر هم طرح معماری و یا ساختمان خود را می فروشید. |
بد نیست بجای خواندن ، به دیدن بپردازیم ، ویدئو کلیپ زیر به معرفی Virtual Reality یا واقعیت مجازی و کاربرد تور مجازی برای یک ساختمان اعم از تجاری یا مسکونی می پردازد:
در واقع قسمت مهمی از موفقیت بازاریابی از آنجایی ناشی میشود که مشتری بتواند وضعیت خود را پس از خرید از ما، تصور کند. هرچه بهتر بتوانید این تصویرسازی را انجام بدهید، بهتر میتوانید بفروشید.
تکنولوژی واقعیت مجازی همینجا به کمک ساختمان سازی و معماری می آید….
|
چه سایت قشنگی دارین